Puheenjohtajan piikki

Diabeteshoitaja Kirsi Himanen sai runsaasti kuulijoita Seurakuntatalolle meidän syyskauden kk- tapaamiseen. Mukana oli 27 jäsentä ja joukossa oli joitakin myös tämän vuoden keväällä liittoon ja sitä kautta yhdistykseen liittyneitä.

Diabeteshoitaja kertoi , että Mikkelin alue on jaettu 3 tiimialueeseen ja jokaisessa tiimissä on oma hoitaja. Heitä on tällä hetkellä 4½ hoitajaa, jotka hoitavat meidän sairautta. Tiimeissä käydään kutsun mukaisesti ja siellä käyvät henkilöt joilla hoito on tasapainossa. Lääkäreitä löytyy kaksi Ville ja Jouko. Ville toimii myös koulutuslääkärinä ja hänen vastaanotolle saattaa olla välillä vaikea päästä.
Kirsi kertoi myös uuden Hyvinvointialueen muutoksen vaikutuksista heidän työhönsä. Siitä ei ole saatu vielä riittävästi tietoa, joten hänellä ei ole kerrottavana muuttuuko jokin vai ei. Tällä hetkellä on ollut joidenkin diabetesinsuliinien kanssa toimitusvaikeuksia. Libre sensorin saannissa on myös ollut toimituksen kanssa ongelmia.
Lämmin kesä on vaikuttanut insuliineihin, joita käytön jälkeen pidetään huoneenlämmössä. Huoneissa on saattanut olla yhtä lämmintä kuin ulkona, insuliinin teho on tämän johdosta laskenut. Toivottavasti moni on tämän havainnut.
Hoitajille soittoaika on edelleen päivittäin 12-13.Hyvää syksyn jatkoa ja tavataan Jalkapäivänä 20.10.22 kello 12.00 Essoten auditoriossa.